Khamis, 10 Februari 2011

Badluck . Alhamdulillah :)

Okey ..
Kisah bermula ketika aku balik dari sekolah ... Aku dan beberapa orang saingan aku pergi ke bustop dengan tujuan nak pergi basten naik bas yg lalu-lalang di area situ. Masa tu dah lebih kurang pukul 5 petang .. dalam jam 5.30 petang bas pun sampai .. aku naik dengan senang hati .. sampai je kat tempat duduk aku .. aku perasan ade segerombolan buku kat kerusi bustop tu .. mula2 aku tertanya2 ,, buku sape eik ? then , baru aku perasan buku tu buku aku .. :( aku mula gelabah .. aku turun dari bas di tampin square .. aku terus jalan laju2 ke KC di tingkat satu dengan niat nak beli purse ***o :) dah beli pun !! ;) then , aku lari2 pergi basten .. telefon mak aku .. mintak tolong jemput kat basten .. ouch ! mak aku kat pilah lah pulak .. mak aku kata Encik Izzul yg akan jmput aku .. aku okey je ..

Sekarang dah pun pukul 6.20 .. mane Encik Izzul ni ? perut aku dah berbunyi2 .. badan aku hari ni memang weak gile .. ta tau kenape :( ... then , aku bertekad untuk naik teksi .. aku pun naik ngan pakcik tu .. aku suruh lah die singgah kat bustop tempat buku aku tertinggal tu .. die kate die tambah caj lah .. OKEY ! pakcik .. saya tak kesah ! janji saya dapat buku saya ..

Then , da sampai kat rumah . aku kata kat pakcik tu .."kejap eh , saya pergi ambik duit jap" .. aku pun lari2 masuk dalam bilik nak ambik duit yg ada dalam tabung simpanan aku dan abang aku .. Ouch !! duit tu dah ta de ?? Hilang semuanye .. tinggal not2 yg kecik2 je .. mne yg not2 aku yg besar2 tu ?? Badan aku bertambah lemah .. sedih aku .. series memang aku menangis ! aku menangis bukan sebab aku sedih gile duit tu dah tade .. Kalau duit aku je yg hilang x pe .. ni duit abang aku sekali hilang .. Aish ! walaupun kami redho duit kami hilang . tapi kami tetap sedih .. sebab aku dan abang aku punya agenda masing2 dengan duit tu ..

Selepas itu .. dalam beberapa jam.. badan aku mula panas .. lemah .. bertambah lemah .. dan akhirnya demam ! YE AKU DEMAM ! grr .. Aku baring je kat sofa merun kat ruang tamu rumah aku .. mak aku pun dah balik dari pilah .. bagus lah .. tapi die pun mule berleter sebab duit aku hilang .. aku tunggu saat2 ayah aku balik dari berniage je ni .. bile abah nak balik ni abah ? Akhir nya .. dalam pukul 10.30 malam ayah aku pun balik ..Seronok .. ayah aku tengok aku selubung ... ayah aku rasa dahi aku .. memang tu pun kebiasaan semua org kan? kalau nak tau org tu demam atau x . rasa dahi die .. then , ayah aku tanye .. dah makan ubat ? aku jawab "belom" .. ayah aku pun pergi ke bilik die . die datnag semula ke tempat pembaringan aku tadi .. dan menyuap aku 2 biji panadol .. cehh .. sweet nye :)

Pagi tadi pegi klinik .. doktor tu suruh aku amek darah .. aku pun dengan rela hati ,, pegi amik darah .. aish . kadang2 aku rase klinik/hospital ni da macam dracula lah pulak .. HAHA ,

Ape2 pun .. aku harap aku cepat sembuh .. Ameen ..

dan , pasal duit . aku dah tak kesah sangat dah .. semoga org yg ambil tu dapat balasan yg setimpal .. dan semoga Allah ampuni dosa die dan memberi petunjuk kepada die ..

tak baik bersangka buruk kan ? jadi aku anggap duit tu aku salah letak ..

Taa~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS