Isnin, 22 Ogos 2011

Sibuk nya !!!

bismillahirrahmanirrahim,


Fuhh, berbulan aku tak membuat apa-apa entry kat blog ni kan. Dah berhabuk , basi , berkulat dah pun. Bukan sengaja, tapi masa tu selalu mencemburui aku. Tiap kali aku nak buat entry, mesti ada saja kerja atau bila dah ada masa , Idea pula yang tak da. Hm, jadi bersyukur sajalah sebab hari ni aku masih mampu buat entry ni.
Alhamdulillah.

Pejam celik tidur bangun sekarang dah pun minggu terakhir Ramadhan yang Karim ni. Sedih. Tapi nak buat macam mana, setiap pertemuan pasti ada perpisahan, dan jangan risau lah. Tahun depan Ramadhan masih ada, cuma kita ni je, tak tahu sama ada kita masih sempat untuk menyambut Ramadhan tahun depan atau tidak. Maklumlah, ajal maut , jodoh pertemuan semua di tangan Allah kan. Terima dengan redha. Jangan sekadar redha tapi tak menerimanya, itu ibarat syaitan yang redha dengan Allah sebagai tuhan TETAPI tidak dapat menerimanya. Kita semua bukan syaitan kan ? Hm,

Memandangkan minggu ni minggu terakhir Ramadhan, jadi semakin banyak lah majlis Iftar Jama'ie .. Dan , majlis-majlis ini lah yang membuat aku sakit kepala dan sibuk.

Selasa (23/8/2011) Majlis berbuka puasa bersama pegawai PPD Tampin di Asrama Pusat SMKTB.
Rabu (24/8/2011) Majlis berbuka puasa bersama pelajar KAA SMKTSI.
Khamis (25/8/2011) Majlis berbuka puasa bersama AJK Asrama Pusat SMKTB.

Aku bukan lah tak suka nak pergi majlis majlis ni, cuma aku agak tertekan. Kami dah rancang , minggu ni kami nak siap kan video untuk dihantar sebelum 7 September 2011. Tapi , dengan majlis yang banyak, bagaimana? Ditambah dengan tugasan-tugasan yang diberi guru di sekolah. Ini bukan satu rungutan. Cuma aku , kurang senang dengan situasi ini. Perlu berkejar-kejar ke destinasi. Haihh, tidak mengapalah. Sampai bila kan kita nak buat perkara yang kita suka je ? Betul tak ? Mungkin ini peluang aku untuk belajar mengurus masa. Ya, aku akan manfaatkan peluang ini, InsyaAllah.

Kami (Qusyairi , Rafidah , Amirul dan aku) dah merancang untuk membuat videografi yang bertemakan ICT dan Kemerdekaan bagi menyertai pertandingan yang dianjurkan oleh SKMM. Jalan cerita, Skrip semua dah ada. Tinggal nak merakam je. Aku harap sempat. Mudah-mudahan sempat.

Doakan kejayaan kami. Slow and Steady win The Race. Doa kan kami tau. hey, DOAKAN KAMI. hehe, mengampu pula. Haha, ikhlas kan hati , doakan kami menang ya.

Assalamualaikum. Nah layan lagu Shin Chan ni.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS