Selasa, 26 Jun 2012

Bukalah Semangat

bismillahirrahmanirrahim,


10 Mei 2012..
Tarikh yang tak mungkin akan aku terlupakan.
Pada tarikh ini, aku kehilangan seorang sahabat yang sangat aku sayangi,cintai,kasihi.
Sungguh dan sesungguhnya, dia seorang sahabat yang sangat baik.
Dia bijak membataskan pergaulan, dia  pintar menyelesaikan kesulitan.

Aku masih dalam keadaan terkejut,
antara percaya atau tidak. sama ada mimpi atau realiti.
Mungkin ramai yang akan mengatakan,
"Ahh gedik lah lu fiza, bukan boyfriend lu, bukan suami lu pun mati, lu dah sedih macam ni"
Ya, dia bukan boyfriend aku. Dia sahabat aku.
Mungkin mereka yang berkata seperti itu belum pernah merasa kehilangan seorang sahabat yang amat dikasihinya.
Seperti yang pernah aku sisipkan di entry "Sayang semuanya",
Duan ialah seorang sahabat yang sentiasa menasihati, menegur, membantu,mengajar, dan melakukan apa saja untuk sahabatnya.

11 Mei 2012
Hari ini bermulanya peperiksaan pertengahan tahun,
Hari aku masih lagi suram dan sunyi.
Kertas soalan aku pandang dan aku jawab sambilewa.
Aku tidak kuat. Orang yang selalu memberi semangat kepada aku tiada.
Bagaimana bisa aku menjawabnya?
Masih aku ingat kata-katanya,
"Fi, kau kalau nak study last minute boleh. Tapi dalam kelas jangan main-main lah. Fokus!"
Dia juga selalu mencabar aku.
"Hey Noor Hafiza anak pakcik Yusran, beat result aku, then aku bagi kau hadiah"

Cabaran tu yang menambah semangat aku. Duan terlalu ingin aku berjaya.
2 minggu peperiksaan berlangsung.. Aku tekadkan semangat, aku belajar..
Ya, tidak dapat dinafikan, walau macam mana gigih pun kita belajar, tapi kalau dah saat-2 akhir, memang susah ilmu tu nak meresap ke otak, Tapi, aku gigihkan juga.

Alhamdulillah, keputusan aku meningkat.


 Bahasa Arab                              ~ B+
 Bahasa Inggeris                          ~ A-
 Bahasa Melayu                          ~ C+
 Matematik                                 ~ B
 Sains                                         ~ B+
Sejarah                                      ~ D
 Pendidikan Syariah Islamiah      ~ B+
 Pendidikan AlQuran & Sunnah  ~ C
 Matematik Tambahan               ~ G
 Prinsip Perakaunan                   ~ E


notakaki: DUAN ! FI RINDU DUAN !:


jaga dirimu baik-baik ,
selamat jalan, sampai ketemu,
adios amigos, oda!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS