Khamis, 21 Mac 2013

Alhamdulillah,

bismillahirrahmanirrahim,

21 Mac 2013,
Keputusan Peperiksaan SPM 2012 diumumkan.

Seawal jam 10 pagi aku dan Pie sudah berada di sekolah..
Sengaja aku suruh abah tinggal di rumah dan menyusul kemudian..
Sesampainya di sekolah, aku dan pie terus meluru ke kantin..
Lapar huiii.. kebetulan kontraktor kantin Abang Malik :)

Jam 12 tengah hari..

"Semua pelajar SPM 2012, sila masuk ke dewan sekarang"

Ya, kami dijemput masuk ke dewan, acara akan bermula..
Aku capai telefon di poket seluar dan mendail nombor abah..

"Hello, Assalamualaikum Abah, keputusan dah nak keluar ni, abah datang lah :)"

Aku ajak Pie ke dewan.. Tapi agaknya mungkin kerana malu, Pie menyuruh aku pergi dahulu biar nanti-nanti saja dia menyusul. Aku sekadar mengangguk. Dalam hati dah gelabah gila ni.
Aku masuk ke dewan dan duduk.
Tak lama selepas tu, aku nampak satu kepala tertinjau-tinjau ke dalam dewan..
Aku kenal kepala tu, aku kenal baju tu..
Abah dah sampai :)
Aku tunjukkan ke abah kantin.

Selesai pengetua berucap, keputusan 20 pelajar cemerlang diumumkan..
Tahniah kepada yang dapat straight A..
Aku bangga dapat kawan macam kauorang..
Sorang-sorang kawan seangkatan aku naik ke pentas..
Ada yang naik bersama ibu bapa :)
Bahagia.

"Seterusnya, Noor Hafiza Binti Yusran" kata pengerusi majlis..
Aku terdiam.. Sahabat-sahabat di setiap penjuru mula bising dan menepuk-nepuk aku..
Aku pandang abah dan Pie di luar.. Mereka tersenyum.. Aku pun senyum..
Aku daki anak-anak tangga pentas itu dengan berhati-hati..
Cikgu Zul meminta abah naik ke pentas..
Ya, ini pertama kali aku naik ke pentas dengan Abah..
Senyuman abah.. Ya Allah, seronoknya aku tengok senyuman tu..
Aku pernah tengok senyuman ni..
Masa Hari Graduasi SMKTSI oktober lalu..
Masih dalam keadaan yang sama,
Aku naik ke pentas.. Bezanya, hari ni aku naik dengan abah..

Aku salam pengetua.. Masih belum melihat keputusan.. Aku turun ke pentas..
Aku keluar dari dewan, aku cari Pie.
Pie, antara orang yang sangat penting dalam hidup aku, selepas abah.
Dia yang selalu memberi semangat, menguatkan aku, memotivasikan aku..
Semuanya dia lakukan :)
"Pieeee! Betul lahh Pie kata. Iza dapat 7A" pie senyum..
Pie memang dari awal dulu dengan yakinnya dia target aku dapat 7A..
Aku yang kurang keyakinan diri ni cuma target 5A saja..

Ya, aku berjaya mendapat 4A 3A- 2B 1D.. Alhamdulillah.

Ikutkan hati, nak saja aku peluk dua insan yang berjasa tu..
Tapi ego ni ter-tinggi pulak. Malu lerrr. Orang ramai. hehehe :P

Abah, Mak, terima kasih untuk semuanya..
Ini hadiah terawal iza untuk abah dengan mak..
Nanti iza cuba bagi lagi ya. :)

Cikgu, terima kasih atas ilmu yang cikgu beri..
Saya harap keputusan ni dapat membanggakan kalian..
Jumpa lagi..

Alhamdulillah, aku bersyukur kepada-Mu ya Allah atas limpahan kurnia-Mu..
Terangilah jalan ku kepada-Mu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS