Sabtu, 22 Jun 2013

From Noon to Night. (Supermoon)

22 Jun 2013..

Aku bangun jam 6 seperti biasa. *biasa herkk?*
ahh yang lepas lepas ni boring nak cerita.
okay...

Pukul 12 aku pergi pasar beli lauk. *ahakk! please percaya!*
terus pergi jumpa Puan Sarah Salina. Dia kata nak bagi harta lebihan.
Haha, ye aku terima not yang agak banyak tadi. Aduh.

Pukul 2 lebih sikit aku gerak ke bawah pokok. Kat mana bawah pokok ni biar aku je yang tahu.
Hahaha aku memang suka lepak bawah pokok ni sebab tenang. 
Tak lah tenang sangat pun. Tapi angin dan redupnya sangat mengasyikkan.
Aku tengah tunggu orang datang ni.
Hah! Sampai pun dia. Aboy. Aku tunggu dia. Kami memang nak jumpa hari ni.
Haa ni kan kami tengah jumpa ni.

Duduk lepak sekejap. Dan terus pergi studio, hantar kunci kereta kat Pie.
Kami terus pergi ke Mascom bayar bil broadband. 
Mascom tu dekat Pulau Sebang, so kami jalan kaki jelah..Heee.

Okay lepas tu kitorang buntu nak pergi mana. Aku ikutkan saja kaki ni. Mana dia nak pergi, pergi lah. 
Tapi biarkan kaki ini tetap dengan kakinya, mengikut, bersama.
Kaki kami terus melangkah sambil aku terus berfikir. Yaaaa! Aku nampak KFC. 
Hehehe, "Aboy, jom gi KFC".. 

Kitorang order yang ringan-ringan je sebab aku dah makan tengahari. Aboy belum. Tapi dia tetap degil nak makan yang ringan-ringan ni jugak. Hmm, aku order cheezy wedges 2. Air Tropicana Twister Orange 1, Milo 1. Hahaha, Aboy tak boleh minum masam-masam. 
Aboy angkat dulang tu naik atas dan cari tempat duduk. Aku cari je lah topik nak borak. 
At last! Aku teringat pasal link Despicable Me (2010) yang aku jumpa hari tu.
Berbekalkan wifi KFC, aku buka cerita tu dan kami tengok bersama. 
Okay aku memang akan gelak over teruk sikit kalau tengok cerita ni. Aboy, maaf memalukan kamu.
Hahaha. Dalam pukul 6 gitu kitorang pun balik ke rumah masing-2. *Ahh fiza! kau balik rumah lah sangat!*

Okay, aku tak balik rumah. Aboy, ya, dia balik. Dia ada kerja. Apai dan Akem jemput aku dan pergi ke kolam. Haa abang aku tengah syok2 mandi manda. Aku namoak motor Syuk. Haniz yang bawak. Hehehehehe. "Haniz, aku nak bawak motor, kau naik kereta, boleh?"

Aku pun pergi isi minyak motor si Syuk ni dan terus ke rumah. Eh eh jap, ada whatsapp. Ahhh Akem. AKu ingat Aboy. Hmm, Ehhh! Diorang pergi pasar malam! Ciss. Tak leh jadi ni. Aku patah balik dan terus ke pasar malam. Lepak lepak lepak. dan terus ke Dataran Tampin.

Dalam jam 8 lebih lebih gitu, Aboy sampai kat dataran. So dari dataran, aku dengan Aboy berjalan kaki ke pasar malam. Alahh dekat je pun! Pusing pusing pusing. Beli semua yang diorang pesan. Balik ke dataran semula. Minum minum minum. Dan yahh! Aku teringat pasal bunga api kat A'Famosa.
Hehehehehe. "Pie, Iza nak gi jalan jalan boleh?"
Hehehehehe, "Aboy, jom pergi jalan jalan."

Dan kami pun bergerak ke A'Famosa. Aboy drive. Aduh! Aboy lalu funfair weh! Aku paling takleh ah tengok natang pusing pusing macam Eye On tu. Dengan bulan yang tengah mengalami fenomena Supermoon. Hehehehehe. "Aboy, nak pergi funfair, nak main benda tu, boleh?"

Yaa, kitorang pi beli token, dan naik natang tu. Perghhh, lagu best pulak. Lagu I'm Yours dendangan Jason Mraz. Aduhh jangan ah romantik sangat. Hahaha. Tak. Kitorang kool. Heh heh heh. Kesian aku tengok Aboy ni kena layan perangai aku yang astaghfirullah al azim.. Bulan lawa sangat weh. Aku suka benda benda gini. Serius. Siapa kenal aku dari dulu. Dari zaman angan-angan, sampai lah impian bakal dikecapi dan cita citaku musnah, mesti dia akan faham. Haaa habis pun benda ni pusing pusing. Woahhh! Happy woihh!

Kami teruskan perjalanan ke A'Famosa. Kitorang sampai awal. Jadi kitorang ronda ronda dulu dalam A'Famosa tu. Ehh, dah nak mula ni. Kitorang terus cari parking dan tunggu. 
"5... 4... 3... 2.. 1...." jerit host tu.. daaannnnnn...
puff ! puff pufff! puff ! puff puff puff! kebushhh! kebabooom! puffff!!
hahaha, lebih kurang gitulah bunyi nya. Perghh, ya, aku minat sangat dengan pertunjukan bunga api.
Tapi aku takut nak main. Bahaya woih. Lepak lepak lepak lepak.
Dan kami pun balik.

Haaaa, sekarang kat rumah dah.

"Abah, dalam ramai-ramai tu.. Aboy je iza paling rapat.."
"Kenapa?"
"Tengok lah tu.. Dia diam.. Tak macam yang lain.."
"Tu sebab dia orang solat"
"Ohh. Okay"

Hee, abah macam suka je. Kahh! Kbye.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS