Ahad, 9 November 2014

Sayang kawan.

Aku pun ikut runsing fikir masalah yang bukan masalah aku. Akhir akhir ni makin banyak masalah yang bukan masalah aku yang secara tiba tiba aku macam terikut untuk fikir kan bersama.

Bagi aku, tak apa kita cuba. Cuba dulu. Yang depan2 kita tak tahu apa. Kita jalan je dulu. Mungkin depan tu pelangi, mungkin depan tu gaung.  Yang aku tahu, kalau depan tu gaung, dalam mana pun, pasti ada cara selamatkan diri. Kau tahu, tak ada ujian akan berat lagi dari kemampuan kau. Rezeki tak selalu kita nampak, mungkin yang ini yang terbaik untuk kita. Jangan pernah mencari kesempurnaan, Sungguh Dia lah yang paling sempurna. kalau ia berakhir menjadi benda tak baik atau gagal, fikir balik masa awal2 kita menggerutu tak dapat rezeki ni.

Jangan cepat sangat menyalahkan bila kita susah. Masa kita tengah susah lah waktu paling tepat nak balik pada Dia. Eh jangan ingat waktu senang tak perlu balik. Wajib tiap masa, cuma bagi yang selalu terlupa macam aku. Ya, waktu susahlah kita baru ingat Dia yang sentiasa beri nikmat pada kita.

Ingat semua kenangan manis, terus positif. Dia lebih tahu sedangkan kita tak tahu apa apa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS