Selasa, 13 Oktober 2015

Bodoh

Kalau kau ada masalah,
Tolong jangan jadi bangsat dan heret orang lain dalam masalah engkau. 
Engkau mengamuk kat orang lain,
Pastu kami yang takda kena mengena ni pun kena amuk kau.
Jangan jadi bangang lah.
Umur dah banyak,
Fikir elok elok sikit.
Bodoh.

Isnin, 12 Oktober 2015

Rasa

Ah perasaan ini.
Perasaan yang aku tak tahu apa sebenarnya rasa ini.
Bukan takut
Bukan cemas
Bukan sedih
Bukan marah
Jelasnya bukan gembira.
Seakan gelisah akan sesuatu,
Seakan bimbang pada satu hal yang entah aku pun tak tahu apa.

Malam ini bakal menjadi malam yang panjang. Tuhan, tarik rasa ini. Aku tak kuat.

Ahad, 27 September 2015

Tembak

Aku bukan jenis yang "Oh, dia memang patut kena gitu, tengok lah perangai dia macam tuu". Jika berlaku musibah pada orang, aku cuba untuk tidak jadi bodoh dan kaitkan dengan fakta entah apa apa meskipun ia benar. Serangan peribadi bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan walaupun aku menang berbalah. Boleh jadi musibah itu berlaku bukan atas kesalahan dia. Mungkin dianiya, cuai, mangsa keadaan.. Banyak lagi kemungkinan, aku cuba pilih yang tepat dan tidak mengambil yang terang terang tunjukkan aku tak tahu apa apa. Atau lebih mudah, aku jawab saja "Saya tidak tahu."

Oh, selamat ulangtahun Ana Jay!

Isnin, 7 September 2015

AAACT

Awak nak sapa notice sebenarnya ni?
Awak tahu takda sapa nampak awak.
Awak tu kenit ja.
Cuma berhati besar.
Terlampau besar sampai menyakitkan.

Jumaat, 4 September 2015

Progres

Hari ini aku berjaya menghindar dari dia,
Walaupun hakikatnya aku masih mencari dia.
Pencapaian aku hari ni, cuma tidak mengontak dia.
Itu saja.
Aku masih membuka profil efbi nya 2 jam sekali.
Aku masih melihat last seen whatsapp nya setiap 1 jam.
Aku masih belum bisa pergi dari dia.
Masih kuat aku menunggu.
Masih cinta, aku berharap.
Walau aku tahu, dia tidak terkesan langsung.
Walau aku tahu, dia tidak akan merasa apa pun.
Biarkan aku yang rasa.
Cinta yang agung itu ialah cinta yang gagal.

Selasa, 1 September 2015

Engkau tidak cinta!

Kalau engkau tak cinta. 
Jangan engkau cuba cuba dekati dia.
Kalau engkau tak cinta.
Jangan engkau cuba cuba genggam tangannya.
Kerna jika telah engkau bilang pada dia yang engkau punya harapan pada dia, pasti dia juga akan merasa yang sama walaupun sedikit. 
Jangan lah kau sakitkan dia.
Biar lah engkau lelaki.
Biar lah engkau perempuan.
Bila engkau mahu lafazkan cinta.
Mohon engkau ketahui dan insafi bahwa itu cinta sebenar-sebenarnya.
Dan sebelum engkau menerima, mohon fikir semasaknya.
Jangan nanti bila bercinta, mula lah berubah hati mahu pada yang lain. Sial!

Isnin, 31 Ogos 2015

Bunga jadi racun.

Kala hati aku mula terbuka untuk kembang cinta yang lainnya,
Kala hati aku mula menerima dia dengan seadanya,
Dia pergi.
Dia hilang.
Dia mula mati.
Dia memilih untuk mati dari terus mekar dalam hati aku. 
Aku mula terfikir tentang sifat hati itu sendiri.
Kenapa perlu ia berbolak balik lalu menyakitkan yang lain.
Aku yang sakit.
Atau kamu juga sakit kerana perlu menunggu kata kunci cinta dari aku?
Belum cukup satu purnama kau menunggu. 
Belum cukup seminggu,
Telah kamu jumpa bunga yang lainnya.
Aku fikir, lebih baik kita tidak berjumpa. Lebih baik kita tidak saling kenal. Dari aku sakit menelan hakikat bahwa kamu ada yang lain. 
Kini aku perlu kuatkan semula hati untuk tidak menunjukkan yang aku terkesan akan semua ini. 
Selamat tinggal.