Selasa, 27 Disember 2011
The Mouth In The Heart.: Even the Dog loves its puppies.
The Mouth In The Heart.: Even the Dog loves its puppies.: bismillahirrahmanirrahim, Aww, look at them . So swee t. Seriously, ini pertama kali aku tengok seekor anjing menyusukan anaknya. Kalau k...
Isnin, 26 Disember 2011
Even the Dog loves its puppies.
bismillahirrahmanirrahim,
Aww, look at them. So sweet. Seriously, ini pertama kali aku tengok seekor anjing menyusukan anaknya. Kalau kucing tu biasa lah.
Gayat kan aku ?
Tapi, haih, comel sangat. Ya, walaupun anjing itu haiwan yang kotor tapi itu bukan alasan yang munasabah untuk kita membenci haiwan ni kan?
Pernah terfikir tak, sebenarnya sifat dan sikap anjing ni lagi bagus dari kucing yang comel-comel belaka tu. Pernah tak? Tak eh? Okay, ini bagi aku lah/pendapat aku/firasat atau seumpanya aku, anjing lagi baik daripada kucing.
KENAPA?
Okay, anjing ni macam ada sifat berterima kasih tau. Kucing pulak macam 'dah bagi betis, mintak peha'
APA PASAL PULAK?
Yelah, cuba kalau kau bagi makanan kat anjing. Lain kali kalau anjing tu terserempak dengan kau, mesti dia akan menggoyangkan ekor dia atau apa-2 je lah, macam tanda terima kasih. Serius ni.
Okay, now, do it on kucing. Cuba bagi kucing makan, nanti mesti dia datang lagi, dan minta lagi. Betul tak?
Hee, actually nak cakap, berbuat baiklah sesama makhluk. Tak kisah lah haiwan ke, tumbuhan ke. Kita sama-sama ciptaan Allah. Apa yang nak dikedekutkan sangat. Buat rileks, Buat peace. Pasti hidup akan tenang. Dan sayang-menyayangi antara satu sama lain. Penting tu.
nota kaki: Bagi yang takut anjing, kalau kauorang terserempak dengan anjing, jangan lari. Cuba bayangkan yang kau tengah pijak lidah dia. Imaginkan, otak kita kan hebat. InsyaAllah, anjing tu takkan kejar kau.
Lokasi:
Bukittinggi, Indonesia
Jumaat, 4 November 2011
Sayang semuanya.
bismillahirrahmanirrahim,
| entri kali ini tidak sama seperti yang sebelumnya, di entri ini akan aku cerita kan tentang seorang rakan yang tak pernah lupa erti persahabatan dan tidak pernah putus memberi aku motivasi dan menegur aku.
Muhammad Airell Redzuan bin Ahmad Syaifulnizam. Nama nya, atau aku lebih selesa memanggilnya Duan, seperti rakan-rakannya yang lain. Dia lahir pada 25 September 1993. Memandangkan aku lahir pada 24 September 1995, kami selalunya akan menyambut ulangtahun bersama-sama. Dia berusia 18 tahun, Alhamdulillah, SPM nya lulus dengan cemerlang sekali dan cukup membanggakan.
Mama nya bernama Sara Salina dan babah nya Ahmad Syaifulnizam. Duan merupakan anak ke 3 dari 6 adik beradik. Yang sulungnya ialah Siti Sara Amira yang kini berumur 23 tahun dan alhamdulillah sudah pun bertunang dengan si pengarang jantungnya. Yang kedua, Siti Sara Afira berumur 21 tahun, masih belajar di satu institut pengajian di Singapura. Yang ketiga, dia sendiri. Yang keempat, Muhammad Airell Haffiz, berumur 16 tahun, sebaya dengan aku. Bersekolah di sebuah sekolah swasta di negeri sembilan. Seterusnya yang kelima, Siti Sara Kysara, berumur 8 tahun dan bersekolah di Sekolah Swasta juga. Yang terakhir, Muhammad Airell Haffique, berumur 5 tahun, dan masih belum bersekolah.
Aku kenal dia di sebuah kem motivasi yang aku hadiri ketika aku berusia 12 tahun di Seremban. Ketika itu aku sekumpulan dengannya dan dia merupakan seorang ketua kumpulan yang beribawa. Aku suka bekerjasama dengannya. Sejak dari itu kami terus berkawan, Alhamdulillah sehingga kini kami masih berkawan. Persahabatan kami bertambah manis apabila aku mengenali kedua ibu bapanya, dan mereka sangat baik kepada aku. Kami sering bersiar-siar bersama-sama. Seronok.
Dia pun mula memperkenalkan aku dengan kawan-kawannya yang lain, ternyata kami semua mempunyai minat yang sama iaitu BASIKAL, GAMBAR dan ANIME. Kami sering berkumpul dan bertukar pandangan, bertukar karya, bertukar pengalaman. Ya Allah, manisnya persahabatan kami ini hanya kami sahaja yang mengetahuinya.
Kami semakin akrab bila babah kepada Duan memberi kami rumah sewanya untuk dijadikan studio, tempat berkumpul, bengkel, gimnasium dan tempat kami menyimpan karya-karya kami. Rumah itu hanya rumah lot tetapi besar dan lamannya luas. Kawasannya redup dan nyaman, sesuai untuk kami melakukan aktiviti di luar rumah itu. Ohh ya, kami panggil rumah itu sebagai Chollic Low School. Kami akan sentiasa mengungkapkan 'S4' apabila berpisah dan bertemu. S4.. Saiyo Sakato Sahati Saraso. Itu loghat minangkabau, memandangkan kami semua orang Negeri Sembilan jadi kami gunakan itu. Maksudnya Seia Sekata Sehati Serasa. Dan apabila salah seorang dari kami ada masalah ungkapan itu bertukar maksud menjadi Susah Senang Sama Sama. Alhamdulillah, kami bahagia. Belum pernah masalah menjadi besar dan kami bersengketa. |
Kini, hari ini, masa ini, aku terlalu rindukan mereka. Kawan-kawan ku sayang. Hujung bulan ni, sebelum perjalanan panjang Fy bermula, Fy nak kita semua berkumpul di CLS. Fy rindu macam dulu-dulu, kita ride sama-sama, kita man basketball, macam-macam lagi kita buat. Fy rindu semua tu kawan. Kalau semua dah balik Negeri Sembilan nanti, silakan contact Fy ya. Dan Duan yang sentiasa di hati dan di minda, Jaga dirimu baik-baik, Jaga kesihatan, Patuh arahan doktor. Jangan miss apa-apa treatment pun tau. Fy tau Duan kuat, Duan hebat kan, Kita semua hebat kan.
FY SAYANG SEMUA !
| entri kali ini tidak sama seperti yang sebelumnya, di entri ini akan aku cerita kan tentang seorang rakan yang tak pernah lupa erti persahabatan dan tidak pernah putus memberi aku motivasi dan menegur aku.
Muhammad Airell Redzuan bin Ahmad Syaifulnizam. Nama nya, atau aku lebih selesa memanggilnya Duan, seperti rakan-rakannya yang lain. Dia lahir pada 25 September 1993. Memandangkan aku lahir pada 24 September 1995, kami selalunya akan menyambut ulangtahun bersama-sama. Dia berusia 18 tahun, Alhamdulillah, SPM nya lulus dengan cemerlang sekali dan cukup membanggakan.
Mama nya bernama Sara Salina dan babah nya Ahmad Syaifulnizam. Duan merupakan anak ke 3 dari 6 adik beradik. Yang sulungnya ialah Siti Sara Amira yang kini berumur 23 tahun dan alhamdulillah sudah pun bertunang dengan si pengarang jantungnya. Yang kedua, Siti Sara Afira berumur 21 tahun, masih belajar di satu institut pengajian di Singapura. Yang ketiga, dia sendiri. Yang keempat, Muhammad Airell Haffiz, berumur 16 tahun, sebaya dengan aku. Bersekolah di sebuah sekolah swasta di negeri sembilan. Seterusnya yang kelima, Siti Sara Kysara, berumur 8 tahun dan bersekolah di Sekolah Swasta juga. Yang terakhir, Muhammad Airell Haffique, berumur 5 tahun, dan masih belum bersekolah.
Aku kenal dia di sebuah kem motivasi yang aku hadiri ketika aku berusia 12 tahun di Seremban. Ketika itu aku sekumpulan dengannya dan dia merupakan seorang ketua kumpulan yang beribawa. Aku suka bekerjasama dengannya. Sejak dari itu kami terus berkawan, Alhamdulillah sehingga kini kami masih berkawan. Persahabatan kami bertambah manis apabila aku mengenali kedua ibu bapanya, dan mereka sangat baik kepada aku. Kami sering bersiar-siar bersama-sama. Seronok.
Dia pun mula memperkenalkan aku dengan kawan-kawannya yang lain, ternyata kami semua mempunyai minat yang sama iaitu BASIKAL, GAMBAR dan ANIME. Kami sering berkumpul dan bertukar pandangan, bertukar karya, bertukar pengalaman. Ya Allah, manisnya persahabatan kami ini hanya kami sahaja yang mengetahuinya.
Kami semakin akrab bila babah kepada Duan memberi kami rumah sewanya untuk dijadikan studio, tempat berkumpul, bengkel, gimnasium dan tempat kami menyimpan karya-karya kami. Rumah itu hanya rumah lot tetapi besar dan lamannya luas. Kawasannya redup dan nyaman, sesuai untuk kami melakukan aktiviti di luar rumah itu. Ohh ya, kami panggil rumah itu sebagai Chollic Low School. Kami akan sentiasa mengungkapkan 'S4' apabila berpisah dan bertemu. S4.. Saiyo Sakato Sahati Saraso. Itu loghat minangkabau, memandangkan kami semua orang Negeri Sembilan jadi kami gunakan itu. Maksudnya Seia Sekata Sehati Serasa. Dan apabila salah seorang dari kami ada masalah ungkapan itu bertukar maksud menjadi Susah Senang Sama Sama. Alhamdulillah, kami bahagia. Belum pernah masalah menjadi besar dan kami bersengketa. |
Kini, hari ini, masa ini, aku terlalu rindukan mereka. Kawan-kawan ku sayang. Hujung bulan ni, sebelum perjalanan panjang Fy bermula, Fy nak kita semua berkumpul di CLS. Fy rindu macam dulu-dulu, kita ride sama-sama, kita man basketball, macam-macam lagi kita buat. Fy rindu semua tu kawan. Kalau semua dah balik Negeri Sembilan nanti, silakan contact Fy ya. Dan Duan yang sentiasa di hati dan di minda, Jaga dirimu baik-baik, Jaga kesihatan, Patuh arahan doktor. Jangan miss apa-apa treatment pun tau. Fy tau Duan kuat, Duan hebat kan, Kita semua hebat kan.
FY SAYANG SEMUA !
Ahad, 16 Oktober 2011
Salah Kau !
bismillahirrahmanirrahim,
I : Kenapa kau lari semalam?
II : Aku malu lah nak jumpa dia.
I : Malu? Sebab? Kau tak pakai baju ke?
II : Apa pulak. Kita mesti lah ada sikap malu dalam diri kan.
I : Ya, aku setuju. Tapi kalau sampai merugikan kau. Haa, apa kau nak cakap?
II : Tak rugi mana pun lah. Next time boleh jumpa lagi,
I : Ohh, yeah. Yang kau sampai menangis tu ape ceritanya pulak?
II : Hmm, tu aku terkilan sebab dia lansung tak nak mengalah. Bukan dia tak tahu apa cerita aku.
I : Ohh, kau nak salah kan dia?
II : Tak , tapi buat masa sekarang biar aku diam tak bercakap dengan dia dulu.
I : Putus kawan, maksud kau?
II : Bukan, aku tak pernah ingin nak putus kawan.
I : Jadi?
II : Aku terkilan , dan biarlah aku diamkan diri aku dulu.
I : Kenapa sampai macam tu sangat?
II : Teruk sangat ke? Hmm, aku takut aku bertambah benci kat dia kalau aku terus cakap dengan dia.
I : Tak. Jangan lebih 3 hari. Sial hidup kau nanti.
II : Tengok lah nanti macam mana.
I : Kau touching?
II : Siapa tak touching kalau kena macam tu, Dah lah gitu. Pastu menipu lagi, Please lah. Susah dah nak percaya. Tak tahan.
I : Kau boleh sabar ?
II : Boleh.
I : Okay sabar.
II : zzzzzZZZZZ. Huhh!
Berdebat dengan diri sendiri, cara yang bagus untuk mendapat kan keputusan yang hebat. Tapi kadang-kadang jadi TERUK juga bila ada campur tangan SYAITAN. Semoga hati aku dapat berbaik semula dengan hati dia.
I : Kenapa kau lari semalam?
II : Aku malu lah nak jumpa dia.
I : Malu? Sebab? Kau tak pakai baju ke?
II : Apa pulak. Kita mesti lah ada sikap malu dalam diri kan.
I : Ya, aku setuju. Tapi kalau sampai merugikan kau. Haa, apa kau nak cakap?
II : Tak rugi mana pun lah. Next time boleh jumpa lagi,
I : Ohh, yeah. Yang kau sampai menangis tu ape ceritanya pulak?
II : Hmm, tu aku terkilan sebab dia lansung tak nak mengalah. Bukan dia tak tahu apa cerita aku.
I : Ohh, kau nak salah kan dia?
II : Tak , tapi buat masa sekarang biar aku diam tak bercakap dengan dia dulu.
I : Putus kawan, maksud kau?
II : Bukan, aku tak pernah ingin nak putus kawan.
I : Jadi?
II : Aku terkilan , dan biarlah aku diamkan diri aku dulu.
I : Kenapa sampai macam tu sangat?
II : Teruk sangat ke? Hmm, aku takut aku bertambah benci kat dia kalau aku terus cakap dengan dia.
I : Tak. Jangan lebih 3 hari. Sial hidup kau nanti.
II : Tengok lah nanti macam mana.
I : Kau touching?
II : Siapa tak touching kalau kena macam tu, Dah lah gitu. Pastu menipu lagi, Please lah. Susah dah nak percaya. Tak tahan.
I : Kau boleh sabar ?
II : Boleh.
I : Okay sabar.
II : zzzzzZZZZZ. Huhh!
Berdebat dengan diri sendiri, cara yang bagus untuk mendapat kan keputusan yang hebat. Tapi kadang-kadang jadi TERUK juga bila ada campur tangan SYAITAN. Semoga hati aku dapat berbaik semula dengan hati dia.
Jumaat, 14 Oktober 2011
Aku punya kah?
bismillahirrahmanirrahim,
A : Dah terang-terangan tu kan. Apa lagi kau harap kat dia? Dia cinta Amy, bukan kau. Tolong lah faham weh. Aku tak suka kau macam. Tah apa-apa.
*diam*senyap*sunyi*
B : Aku tak harap apa-apa dari dia. Aku tak kisah dia cinta siapa. Mana aku boleh tahan hati dia kalau dah nak jatuh kat Amy. Aku siapa? Bukan siapa-siapa kan. Dia yang kata, Amy tu kawan dan dalam proses mengenakan bekas boyfriend Amy.
Perlu aku cemburu? Tidak rasanya. Sebab dia bukan siapa-siapa aku. Aku bukan siapa-siapa dia. Jauh lagi kekasih dia. Puihh, tak pernah aku tak faham dengan kau A , aku tahu kau faham aku tapi kau tersalah faham. Kan? Haa, aku okay. Aku tak kenapa-kenapa pun. Kau rileks okay.
*senyum*tarik nafas*lepas*lega*
A : Kau cakap tentang diri kau kan?
B : Ya, habis tu siapa lagi?
A : Ehh, tidak. Aku cuma tak mahu kau hipokrit. Aku kagum kau rileks begini. Walaupun aku tahu, kau sangat menyayangi dia. Tahniah B !
*shake hand*
Get it? Haia, moralnya. Kita kenalah prihatin dengan masalah kawan kita. Bagi dia semangat. Don't let them down. Dengar cerita dia. Jadi pendengar yang setia dan baik. Nasihat dia jika perlu. Tegur dia kalau salah. Hm, ini akan mengeratkan lagi hubungan kamu! PERCAYALAH!
A : Dah terang-terangan tu kan. Apa lagi kau harap kat dia? Dia cinta Amy, bukan kau. Tolong lah faham weh. Aku tak suka kau macam. Tah apa-apa.
*diam*senyap*sunyi*
B : Aku tak harap apa-apa dari dia. Aku tak kisah dia cinta siapa. Mana aku boleh tahan hati dia kalau dah nak jatuh kat Amy. Aku siapa? Bukan siapa-siapa kan. Dia yang kata, Amy tu kawan dan dalam proses mengenakan bekas boyfriend Amy.
Perlu aku cemburu? Tidak rasanya. Sebab dia bukan siapa-siapa aku. Aku bukan siapa-siapa dia. Jauh lagi kekasih dia. Puihh, tak pernah aku tak faham dengan kau A , aku tahu kau faham aku tapi kau tersalah faham. Kan? Haa, aku okay. Aku tak kenapa-kenapa pun. Kau rileks okay.
*senyum*tarik nafas*lepas*lega*
A : Kau cakap tentang diri kau kan?
B : Ya, habis tu siapa lagi?
A : Ehh, tidak. Aku cuma tak mahu kau hipokrit. Aku kagum kau rileks begini. Walaupun aku tahu, kau sangat menyayangi dia. Tahniah B !
*shake hand*
Get it? Haia, moralnya. Kita kenalah prihatin dengan masalah kawan kita. Bagi dia semangat. Don't let them down. Dengar cerita dia. Jadi pendengar yang setia dan baik. Nasihat dia jika perlu. Tegur dia kalau salah. Hm, ini akan mengeratkan lagi hubungan kamu! PERCAYALAH!
Selasa, 4 Oktober 2011
Urusan Hati
bismillahirahmanirrahim...
" Anggap saja kau tak pernah ada apa-apa urusan hati dengan dia " Duhh ? Ini bukan kesah putus cinta. Ini kisah sakit. Sakit yang hanya boleh diubat dengan maaf. So, apa lagi. Maafkan je lah. Yes, kata maaf memang senang. Hakikatnya, maaf tu bergantung pada ikhas ke tak ? Kalau tak ikhlas, it is just the same !
Aihh, mungkin kau fikir semua tu main-main. Yeahh, tapi ia serius bagi aku. Memang sangat terasa. Kalau ikut ego aku dah Remove , Block kau dah. Cuma teringatkan bahawa memutuskan sillaturrahim itu tak bagus. Mujur aku masih ingat. Alhamdulillah, aku tak buat kerja bodoh tu, dan ini lah hasilnya. Aku akan tulis di mana saja aku rasa nak tulis. Sakit tahu tak?
Kau dengan selambe nye, buat aku sakit hati. Dah lah gitu, menipu pulak. Haduhh, hati, apa patut aku buat dengan Beliau ni. Huhh, sekarang aku betul betul tak suka dia. Ehh dia kata "You don't have to like me, I'm not a Facebook status." Good ! Cool ! I will not like him, neglate him. Hahaha, Ada dia peduli kalau aku kisahkan dia pun. Dia mana pernah tahu sahabat ni buat apa untuk dia, sebab dia.
Mungkin aku juga yang bodoh, percaya sangat kata dia. Astaghfirullah Al-azim. Aku ada akal , tapi aku tak fikir betul-betul. Istighfar. Yes, aku memang tak reti marah. Patut lah kau senang-senang je buat aku gitu. Hmm, bila aku salah yang aku rasa tak salah pun sebenarnya, perkara normal yang dilakukan semua orang ...kau marah. Siap ber 'kau aku' lagi. Haha, then, bila kau. Aku ada lah jugak kan marah sikit-sikit.. then kau marah aku balik, bagi alasan macam-macam .. Menipu saje. Ngengade kau ni.
Aku harap , aku dapat kawan ngan kau macam biasa semula kawan. Haishhh, tolong lah jangan ulangi. Okayy , semua saraf milik Noor Hafiza binti Yusran jangan pernah fikir pasal dia lagi. Hilang kan , lenyap kan semua. FAHAM !
TERIMA KASIH.
" Anggap saja kau tak pernah ada apa-apa urusan hati dengan dia " Duhh ? Ini bukan kesah putus cinta. Ini kisah sakit. Sakit yang hanya boleh diubat dengan maaf. So, apa lagi. Maafkan je lah. Yes, kata maaf memang senang. Hakikatnya, maaf tu bergantung pada ikhas ke tak ? Kalau tak ikhlas, it is just the same !
Aihh, mungkin kau fikir semua tu main-main. Yeahh, tapi ia serius bagi aku. Memang sangat terasa. Kalau ikut ego aku dah Remove , Block kau dah. Cuma teringatkan bahawa memutuskan sillaturrahim itu tak bagus. Mujur aku masih ingat. Alhamdulillah, aku tak buat kerja bodoh tu, dan ini lah hasilnya. Aku akan tulis di mana saja aku rasa nak tulis. Sakit tahu tak?
Kau dengan selambe nye, buat aku sakit hati. Dah lah gitu, menipu pulak. Haduhh, hati, apa patut aku buat dengan Beliau ni. Huhh, sekarang aku betul betul tak suka dia. Ehh dia kata "You don't have to like me, I'm not a Facebook status." Good ! Cool ! I will not like him, neglate him. Hahaha, Ada dia peduli kalau aku kisahkan dia pun. Dia mana pernah tahu sahabat ni buat apa untuk dia, sebab dia.
Mungkin aku juga yang bodoh, percaya sangat kata dia. Astaghfirullah Al-azim. Aku ada akal , tapi aku tak fikir betul-betul. Istighfar. Yes, aku memang tak reti marah. Patut lah kau senang-senang je buat aku gitu. Hmm, bila aku salah yang aku rasa tak salah pun sebenarnya, perkara normal yang dilakukan semua orang ...kau marah. Siap ber 'kau aku' lagi. Haha, then, bila kau. Aku ada lah jugak kan marah sikit-sikit.. then kau marah aku balik, bagi alasan macam-macam .. Menipu saje. Ngengade kau ni.
Aku harap , aku dapat kawan ngan kau macam biasa semula kawan. Haishhh, tolong lah jangan ulangi. Okayy , semua saraf milik Noor Hafiza binti Yusran jangan pernah fikir pasal dia lagi. Hilang kan , lenyap kan semua. FAHAM !
TERIMA KASIH.
Khamis, 1 September 2011
"Mangkuk Terkenal"
bismillahirramanirrahim,
Padat.
Rapat.
Erghh, oksigen di ruangan ini semakin berkurangan,
dihirup oleh manusia-manusia yang berharap dapat makan kentaki malam ni.
Mujur ada pendingin hawa yang mengurangkan rasa sesak , sukarnya bernafas, Aku.
Semua beratur panjang.
Lurus,
Panjang,
Seperti satu skuad yang berbaris di perbarisan.
Haa, jangan memotong ya !
Aku pun lapar juga.
Ada yang seorangan,
dengan muka bengang dia.
Pasti dalam hatinya menggerutu sendiri,
"Ahh, lama nya. Aku lapar dah ni"
sambil mengusap perut yang berkeroncong pastinya.
Ada juga yang berpegangan tangan,
senyum,
gelak,
tawa.
Pasangan kekasih agaknya?
Atau mungkin pengantin baru?
Dating agaknya.
Dinner makan kentaki.
Enak.
Di satu sudut,
terlihat anak kecil gelisah ,
tapi seperti gembira.
Mungkin tak sabar nak memesan makanan kegemaran mereka.
Bahagianya Semua.
Ahh, buat apa aku fikir kisah mereka?
Sedangkan aku?
Masih berdiri.
Seorangan,
memegang handphone di tangan kiri,
menggenggam beg duit di tangan kanan,
Menunggu.
Hahh, tak sabar nak makan "Mangkuk Terkenal" malam ni.
Padat.
Rapat.
Erghh, oksigen di ruangan ini semakin berkurangan,
dihirup oleh manusia-manusia yang berharap dapat makan kentaki malam ni.
Mujur ada pendingin hawa yang mengurangkan rasa sesak , sukarnya bernafas, Aku.
Semua beratur panjang.
Lurus,
Panjang,
Seperti satu skuad yang berbaris di perbarisan.
Haa, jangan memotong ya !
Aku pun lapar juga.
Ada yang seorangan,
dengan muka bengang dia.
Pasti dalam hatinya menggerutu sendiri,
"Ahh, lama nya. Aku lapar dah ni"
sambil mengusap perut yang berkeroncong pastinya.
Ada juga yang berpegangan tangan,
senyum,
gelak,
tawa.
Pasangan kekasih agaknya?
Atau mungkin pengantin baru?
Dating agaknya.
Dinner makan kentaki.
Enak.
Di satu sudut,
terlihat anak kecil gelisah ,
tapi seperti gembira.
Mungkin tak sabar nak memesan makanan kegemaran mereka.
Bahagianya Semua.
Ahh, buat apa aku fikir kisah mereka?
Sedangkan aku?
Masih berdiri.
Seorangan,
memegang handphone di tangan kiri,
menggenggam beg duit di tangan kanan,
Menunggu.
Hahh, tak sabar nak makan "Mangkuk Terkenal" malam ni.
Langgan:
Catatan (Atom)