Rabu, 4 Disember 2013

Mak.

Banyak kali digelar anak derhaka.
Banyak kali dihukum otak dan telinga.
Belum lagi cerita hati yang dah lama merana.
Bukan aku sengaja tak suka. Ye, aku akui.. gambar gambar dan kata kata yang selalu dihantar di laman laman sosial sangat menjengkelkan bagi aku.
Ya, sapa tak sayang ibu? Jujur dari lubuk hati terdalam diri yang kerdil ni.. Aku sayang mak aku. Mak yang melahirkan aku. Walaupun terlalu banyak sengketa antara kami.
Kamu yang tak tahu apa apa tu. Dalam tak sedar, kamu semua menyakiti hati dan mendera minda saya.

Mohon diam, kamu semua tak tahu apa yang aku lalui. Apa yang aku hadapi. Apa yang aku juangkan. Apa yang mak aku lakukan. Apa yang kami korbankan.
Terlalu banyak sebab untuk aku berlaku begini. Terlalu banyak alasan untuk beliau berkelakuan begitu.

Mungkin daripada tulisan ini, ada yang akan tafsirkan bahawa aku anak yang teruk. Tak mengapalah. Aku tak kisah. Aku dah lali caci maki orang. Aku dah kebal umpat kata orang. Aku dah biasa.

Jadi, kamu terus dengan hidup kamu. Aku terus dengan hidup aku. Jangan pedulikan aku dan aku sikir pun tidak akan kisah pasal kamu.

Sekian, sebarkan cinta.

P/s: Jangan risau aku tahu surga itu di bawah telapak kaki ibu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS