Rabu, 26 Jun 2013

Entry Mengada II.

Malam ini.
Aku duduk di luar rumah.
Pandang ke langit.
Hati aku malam ni tak secerah langit yang berjerebu.
Gusar. Gelisah.
Sejuk. Nyamuk menghurung.
Tapi aku tetap ingin di luar.
Entah apa yang menarik.
Aku tak tahu.
Dengan topeng muka yang sangat tak selesa.
Dan hoodie hurricane yang setia.
Aku tetap berdegil duduk di luar.
Apa sebenarnya yang aku nak ni?
Apa sebenarnya yang aku tunggu ni?
Apa sebenarnya yang aku cari ni?
Puas aku fikir.
Oh. Ini kesunyian.
Ini lah dia kesepian.
Yang selalu dicerita oleh orang yang ditinggalkan.
Haha. Okay. Aku tak ditinggalkan.
Cuma, ya aku bosan.
Abah ke Restoran Hijas dengan kawan kawannya.
Pie di bilik dia menghadap laptop.
Abang Yanto leka dengan handphone dia.
Aku? Duduk luar.
Aku pancing mereka KFC. Dengan harapan mereka berborak dan teman aku.
Tapi tak. Tetap sama seperti mula.
Aku duduk di luar lagi.
Tepat 12:30 tengah malam.
Aku masuk rumah. Capai handphone. Update entry ni. Tekup muka kat bantal.
Nangis.
Bye. Ya cuma nangis yang aku tau. Diam kau diam!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

i do loves COMMENTS